ירושלים קצת אחרת

מגרש משחקים ענק המקבל בזרועות פתוחות כל מי שסקרן ומעוניין לראות קצת מעבר לשגרה היומיומית. הקבלה ששררה שם קסמה לי. ישבו במקום היפסטרים מהשורה הראשונה לצד חרדים מהודרי מגבעת, כיפות סרוגות בחולצות סוף מסלול לצד סטודנטים שגרים ממש בהמשך הרחוב ובני 50+ שהרגישו בבית סביב רוח הנעורים. תמהיל זה יצר הרמוניה מופלאה, כזו שרוצים להיות חלק ממנה.הרחבה הייתה מלאה בקשת האנשים שנהנו ממוזיקה נהדרת, קפצו ורקדו כאחד למקצב המוזיקה שברקע. החיוך השתלט עלי. יש שם הרגשה של יחד שקשה להתעלם ממנה, כזו שממלאת אותך ומביאה לאמונה שיש המון טוב במדינה הקטנה שלנו ובירושלים בפרט.

Featured post

שבעה ימים בסיני – ממרומי ההר הגבוה אל מעמקי הים

לרקע האזהרות הנשמעות ממערכת הכריזה של מעבר הגבול נפגשנו, חמישה עשר זרים פוסעים יחד אל עבר מצרים. ברגע בו כף הרגל דורכת בצד המצרי האנרגיות כבר משתנות, לאט לאט החיוך משתלט על הפנים, הלב פועם באיזון, הרגליים לא רוצות לעצור והמוח רק רוצה לצרוב בתוכו כמה שיותר מראות, ריחות, רגשות וחוויות.

איטליה – רומא ופירנצה

הליכה ברחובות רומא זו חוויה בפני עצמה, כל בניין יחיד ומיוחד המספר סיפור דרך האבנים שלו, הסורגים שחלקם שמורים, החצר הפנימית שלרוב ממוקם במרכזה מזרקה וחדר מדרגות בכל בניין המתפאר בפסל כיאה לבניין ברחובות רומא העתיקה. ינואר 2018, חמישה ימים ברומא ויום אחד בפירנצה.

Featured post

אריזונה ויוטה – מסע בפארקים לאומיים

עם פרפרים בבטן וחיוך רחב יצאנו מסניף Hertz הממוקם בשדה התעופה של Las Vegas. משתחררים מסופ"ש חומרי בבירת הקזינו הבלתי מעורערת ומפנים מקום לאוויר הרים צלול, מרחבי מדבר אינסופיים וריח הטבע שיעטוף אותנו. הרגל על הגז, הקילומטרים רצים, הרמזורים ועמודי החשמל נעלמים, גוונים אינסופיים של אדמה נגלים בפנינו, מתמזגים בהרמוניה עם תכלת השמיים ובהמשך הדרך עם ירוק העד שבמעלה הקניון.

לוס אנג'לס – המומלצים בעיר המלאכים

כל בוקר ראשון בלוס אנג'לס אני אוהבת להעביר בנקודה בה הטבע מתמזג עם העיר, שומעים בעיקר את שריקות הרוח, מרגישים את קרני השמש, מטפסים במעלה השביל ונהנים מנקודת תצפית עוצרת נשימה על רחובות לוס אנג'לס ו Hollywood Sign המפורסם. אחרי שנשמתי אוויר הרים צלול אני ממלאה את הלו"ז באטרקציות ויוצאת לחוויות.

ירדן – ואדי רם ופטרה

למה דווקא המדבר תמיד שואלים אותי כשאני משתפת כי זהו המקום האהוב עלי. המרחבים הפתוחים המגישים לנו אינסוף מוחלט, ההרים רבי העוצמה והפאר המכניסים הכל לפרופורציות, התדרים הזורמים ללא הפרעה ומאפשרים למחשבות לנוח והרוח העוטפת מכל עבר ועוזרת לקחת נשימות עמוקות ומרגיעות. זה למה דווקא המדבר. בסוף טיפוס, על הפסגה, כששום עץ לא מסתיר לי את הנוף, אני לוקחת נשימה עמוקה, מחייכת, מתבוננת ומרגישה שכל העולם בכף ידי הקטנה.

פורטוגל – שבוע בליסבון ושכנותיה

ליסבון, כמה קסומה, יפה ומלאת שלווה, אהבה לטבע וכבוד לאדם. רחובות צרים מהודרים במרצפות מיוחדות, מבנים נמוכים וצבעוניים, מרפסות מלאות בכל טוב מאדניות קטנות, עציצים רבי עצמה ועד למטפסים שגולשים למרפסת של השכנים. כביסה לבנה תלויה בין הבניינים באסתטיקה מופלאה כאילו הם חלק ממייצג אומנותי, קרונות חשמל הנותנות הרגשה שהזמן עצר מלכת ומנגד הטוקטוקים המגיחים מכל פינה וצולחים כל עלייה תלולה.

ברצלונה – המקומות המומלצים והפחות מוכרים

שכונה Gracia השכונה בה תרצו להיות חלק מהקהילה. שכונה זו היא הוותיקה והאותנטית ביותר בברצלונה ומתפקדת כמחוז עצמאי. מרוחקת מההמון הצפוף במרכז העיר וממלכודות התיירים ומלאה בחנויות בוטיק, אומנות, אופנה, מסעדות ביתיות, גלריות, חיי לילה, בתי קפה קטנים ואווירה ביתית עם ניחוחות של ייחודיות. זו השכונה החדשה אליה כל צעירי ברצלונה נוהרים בשל המחירים הזולים... Continue Reading →

רומניה – שישה לילות ושבעה ימים

רומניה הפתיעה אותי לטובה. לא ציפיתי לכזה שפע, שלווה, יופי ואנרגיות טובות מהמקומיים ומהטבע שעטף אותנו בכל מקום, גם כשהיינו בערים. הנהר תמיד זורם והצמחייה תמיד פורחת. אני חושבת שחודש מאי הוא מדויק לטיול ברומניה. הנקודות הגבוהות של הרכבל עדיין מושלגות, מזג האוויר מאוזן לטיולים רגליים, השמש מלטפת יחד עם רוחות נעימות וקרירות ומספר התיירים נמוך בהרבה מזה שבחודשי הקיץ העמוסים מה שמאפשר להנות מהאטרקציות מבלי להרגיש בקופסת סרדינים.

איטליה – תשעה ימים בהרי הדולומיטים (AV1)

מסלול זה מכיל נוף עוצר נשימה מאגם מרשים ליער סבוך ועד לתצפית מרהיבה בגובה 2800מ. טיפסנו על בולדרים, חצינו נהרות, נעזרנו בסולמות, צעדנו בשבילים תלולים וצרים על צלע ההר ובפסגתו, הלכנו על קרחונים, נפלנו וקמנו, זחלנו במערות ממלחמת העולם הראשונה, ראינו פלא עולם, אכלנו ארוחות גורמה ובימים אחרים הסתפקנו בביצה קשה ותה חם מקערה, ישנו בחדרים משותפים, פגשנו אנשים מרתקים ומזג האוויר הפתיע אותנו בכל יום מחדש מיום שימשי חמים ומענג לטיפות גשם מלטפות שהתחזקו ונחלשו לסירוגין ועד לסופת שלגים שהפתיעה באמצע הטיפוס. כמו שאמרתי בהתחלה, הפתעות רבות יש למסלול זה להציע אז נראה לי שכל שנותר הוא פשוט לצאת לדרך.

קמינו דה סנטיאגו דה קומפוסטלה

המסע בקמינו דה סנטיאגו דה קומפוסטלה החל בספטמבר 2013 מרכס הפירנאים בצד הצרפתי ועד העיר סנטיאגו דה קומפוסטלה בצפון מערב ספרד. המסלול שמוכר כעלייה לרגל מאתגר וגורם למחשבות לצוף ולעשות קצת סדר ויחד עם זאת המפגש עם אנשים מתרבויות שונות מרחיב ומעשיר את הידע. במשך חודש ושבוע של הליכה את מספר הישראלים שפגשתי ניתן לספור... Continue Reading →

קצת סדר בברלין – המלצות

ברלין מלאה בכל טוב מכל הבחינות, מהיסטוריה, אומנות, קולינריה ועד אדריכלות. רשימת המקומות בהם צריכים לבקר לא נגמרת, דבר היכול לעשות קצת בלאגן וחוסר התמצאות בכל הטוב שיש לעיר להציע. הגעתי לברלין בפעם הראשונה לבד וללא הכנה מוקדמת לכן החלטתי לפתוח את היום הראשון עם סיור העובר בין האתרים שחובה לבקר בהם למען התמצאות בשכונות ובהמלצות. מקווה שההמלצות יעזרו לכם לתכנן את הטיול על הצד הטוב ביותר.

האתר נבנה על ידי WordPress.com.